divendres, 2 de gener del 2015

Parelles artístiques

Hola a totes i a tots,

avui us parlaré sobre la meva participació en el projecte Parelles Artístiques

La Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona (FCMPPO), amb el suport de la Fundació Antiga Caixa Manlleu i BBVA, organitza des de fa vuit anys el projecte Parelles Artístiques, experiències creatives per la salut mental.

És una exposició itinerant d'obres artístiques que són fruit del treball a “quatre mans” entre artistes amateurs -usuaris dels serveis de salut mental- i artistes professionals, els quals treballen per parelles.

He tingut la sort de poder participar en l'edició d'aquest any. La meva parella és en Joan Martínez, excel·lent fotògraf. No us vull enganyar, la meva idea inicial era fer un còmic i esperava tenir una parella "comiquera" amb la que desenvolupar una historieta. Amb el que els plans van haver de canviar una mica.

La proposta del Joan era fer una fusió entre fotografies seves i un dibuix meu. Composant una vinyeta, un acudit. A la primera sessió el Joan va venir carregat de fotografies. Mare meva quin nivell !!! Em vaig sentir una mica petit, jo amb els meus gargots i ell amb aquelles obres d'art.

Es van escollir dues de les fotografies i després d'una sessió de possibles idees per les vinyetes es van crear les dues que més abaix exposo. S'ha de dir que el guió també és del Joan.

Jo vaig fer els dibuixos en digital, la retolació i en una darrera sessió vam fer la composició final amb Photoshop.

L'obra física final és un quadre on estan les dues obres i una petita explicació.

Jo he gaudit molt amb aquesta experiència que espero repetir la propera edició. Espero que us agradi també a vosaltres.

---

Hola a tod@s,

La Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona (FCMPPO), con el soporte de la Fundació Antiga Caixa Manlleu y BBVA, organiza des de hace ocho años el proyecto Parejas Artísticas, experiencias creativas para la salud mental.

Es una exposición itinerante de obras artísticas que son fruto del trabajo a “cuatro manos” entre artistas amateurs -usuarios de los servicios de salud mental- y artistas profesionales, los cuales trabajan por parejas.

He tenido la suerte de poder participar en la edición de este año. Mi pareja es Joan Martínez, excelente fotógrafo. No os quiero engañar, mi idea inicial era hacer un cómic y esperaba tener una pareja "comiquera" con la que desarrollar una historieta. Con lo que los planes tuvieron que cambiar un poco.

La propuesta de Joan era hacer una fusión entre fotografías suyas y un dibujo mío. Componiendo una viñeta, un chiste. A la primera sesión Joan vino cargado de fotografías. ¡¡¡Madre mía que nivel !!! Me sentí un poco pequeño, yo con mis garabatos y el con aquellas obras de arte.

Escogimos dos de las fotografías y después de una sesión de posibles ideas para las viñetas se crearon las dos que más abajo expongo. Tengo que decir que el guión también es de Joan.

Jo hice los dibujos en digital, la rotulación y en una última sesión hicimos la composición final con Photoshop.

La obra física final es un cuadro donde están las dos obras y una pequeña explicación.
Yo he disfrutado mucho con esta experiencia que espero repetir la próxima edición. Espero que os guste también a vosotros.



Una de les fotografíes, la Seu de Manresa - Una de las fotografías, la Seu de Manresa

La segona, vista de l'empresa Solay de Martorell - La segunda, vista de la empresa Solvay de Martorell

Dibuix a llapis per una de les vinyetes - Dibujo a lápiz para una de las viñetas

Dibuix a llapis per una de les vinyetes - Dibujo a lápiz para una de las viñetas


Resultat final de la primera vinyeta - Resultado final de la primera viñeta
- ¡Ya ves cómo está el mundo con tanta homosexualidad y tanto aborto! ¡La humanidad se acabará extinguiendo!
- La humanidad no se, per los feligreses seguro...


Resultat final de la segona vinyeta - Resultado final de la segunda viñeta
- Todo esto que ves antes eran campos, ¡Lo estamos destrozando todo!
- Míratelo en positivo, el progreso nos lleva de nuevo al inicio de la vida...